Hiszpańskie atrakcje na wycieczce związku niewidomych

2023-08-04 13:56:22(ost. akt: 2023-08-04 14:10:45)

Autor zdjęcia: Nadesłane

Zarząd Koła Polskiego Związku Niewidomych w Nowym Mieście zorganizował kolejną wycieczkę. Tym razem 60 osobowa grupa udała się do Hiszpanii, gdzie zwiedzili m.in. Katalonię.
Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od przepięknych ogrodów Gaudiego i fasad kościoła Sagrada Familia – mówi Lucyna Cendrowska, szefowa oddziału nowomiejskiego PZN.
Świątynia Pokutna Świętej Rodziny, to secesyjny kościół w Barcelonie, do dziś nieskończony i uważany za jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Kolejnym przystankiem w trakcie wędrówki było Wzgórze Montjuic, z którego rozciąga się przepiękna panorama miasta i portu w Barcelonie. Członkowie PZN odwiedzili także Stadion Olimpijski, na którym miała miejsce inauguracja igrzysk w 1992 roku.
Na trasie znalazło się także Montserrat przypominające wielki okręt, które dla Katalończyków ma takie znaczenie, jak dla Polaków Jasna Góra. Na cześć Matki Boskiej powstała tam kaplica, a z czasem klasztor Benedyktynów.
Z portu Llorett de Mar wypłynęliśmy statkiem ze szklanym dnem do Tossa De Mar. Wysokie klify, małe zatoczki, przepiękne domy i śródziemnomorska roślinność tworzą tam malowniczy krajobraz wybrzeża. Dotarliśmy do najpiękniejszego miasteczka wybrzeża Hiszpanii Tossa de Mar — kontynuuje opowieść Lucyna Cendrowska. — Tam zwiedziliśmy piękną starówkę, a także spędziliśmy czas na uroczej plaży. Wracając uczestniczyliśmy w degustacji win, likierów, wędlin, serów i deserów. Ten wyjazd i wspólnie spędzony czas w pięknej Hiszpanii na długo pozostanie w naszej pamięci – kończy swoją relację szefowa Koła PZN. mk