Zwiedziliśmy Beskid Śląski, Żywiecki i Cieszyński...

2019-06-12 23:51:41(ost. akt: 2019-06-13 00:03:28)

Autor zdjęcia: Nadesłane

40-osobowa grupa studentów i sympatyków naszego UTW przebywała w Beskidach. Trasa wycieczki przebiegała przez Żywiec-Koniaków-Szczyrk-Wisłę-Cieszyn-Bielsko-Biała-Wadowice.
"W drodze do Żywca, zwiedziliśmy Zamek w Pszczynie, powstały w XII w. przepiękny, o bogatych wnętrzach i pięknych komnatach.

Zajazd Beskidy w Żywcu był naszą bazą noclegową w którym, po całodziennych wędrówkach , odpoczywaliśmy oraz posilaliśmy się smakowitymi posiłkami.

Zwiedzanie, rozpoczęliśmy od Pętli Beskidzkiej, był to spacer na górę Ochodzita, panorama trójstyku (góry Polski, Czech i Słowacji), Muzeum Koronki, Centrum Pasterstwa w Koniakowie, jednak największe wrażenie w tym dniu wywarła na nas Chata Jana Kawuloka w Istebnej, obiekt powstały w 1863 r. Obecnie znajduje się tam muzeum prezentujące zabytkowe sprzęty oraz instrumenty muzyczne. Na szczególną uwagę zasługuje gospodarz chaty Jan Macoszek, który doskonale wprowadza zwiedzających w beskidzkie klimaty. Utalentowany bajarz, młody człowiek, z uśmiechem i dowcipem uroczo przenosi nas w klimat gór, przygrywając na zabytkowych instrumentach.

Następnie zwiedzaliśmy Wisłę, gdzie z Baraniej Góry wypływa królowa polskich rzek. Spacer po mieście, wyjazd na skocznię im. Adama Małysza, spacer po koronie Zapory nad Jeziorem Czarnym i zwiedzanie Zameczku Prezydenckiego wybudowanego na Zadnim Groniu w Wiśle.

W drodze powrotnej do Żywca podziwialiśmy piękne krajobrazy, wyniosłe szczyty, malownicze doliny i potoki, urocze miejscowości zachowane z ludową, tradycją zabudową i góralską kulturą. W trzecim dniu zwiedzaliśmy Żywiec i Żywiecczyznę. Spacer po Starym Mieście: Rynek, Konkatedra pw. NNMP, Zespół Zamkowo-Parkowy, zwiedzanie Muzeum Browaru w Żywcu, po czym wyjechaliśmy Kolejką Szynową na Górę Żar, by podziwiać panoramę Beskidów. Na szczycie góry znajduje się najwyższe w Polsce sztuczne jezioro z elektrownią szczytowo-pompową, wybudowaną we wnętrzu góry, zwiedziliśmy też Sanktuarium Matki Bożej, Pani Ziemi Żywieckiej w Rychwałdzie.

W kolejnym dniu naszej wyprawy zwiedziliśmy Cieszyn po stronie polskiej i czeskiej. Granicę przekraczaliśmy na Moście Przyjaźni rzeki Olzy, który łączy polski Cieszyn z czeskim. Zdecydowanie nasz Cieszyn jest piękniejszy, większy i posiada wiele zabytków. Legenda głosi, że Cieszyn został założony w 810 r. , przez trzech książęcych synów Bolko, Leszko i Cieszko, którzy się spotkali po długiej rozłące. W miejscu spotkania znajduje się Studnia Trzech Braci.

Najciekawszym zabytkiem Cieszyna jest Wzgórze Zamkowe z romańską Rotundą (XI w.), Wieżą Piastowską (XIV w.) będącą wspaniałym punktem widokowym miasta i okolic i Wieżą Ostateczne Obrony (XIII w.)

W drodze powrotnej do Żywca zatrzymaliśmy się w Ustroniu, gdzie wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na Czantorię. Podziwialiśmy kolejne, piękne widoki Beskidu Śląskiego, w tym ciekawą panoramę uzdrowiska Ustroń.

W ostatnim dniu naszej wycieczki zatrzymaliśmy się w Wadowicach rodzinnym mieście Jana Pawła II. Na Placu obok Bazyliki NMP stoi przepiękny pomnik naszego wielkiego polaka Karola Wojtyły, a tuż obok jego dom rodzinny w którym mieści się Muzeum poświęcony jego pamięci.
Bazylika - chwila zadumy, refleksji, tutaj modlił się nasz Ojciec Święty Jan Paweł II i my mieliśmy okazję to uczynić.

W czasie wolnym wykonaliśmy kilka wspólnych i indywidualnych fotek, zjedliśmy smaczne kremówki, po czym udaliśmy się w drogę powrotną do Nowego Miasta. Zmęczeni, ale pełni wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów. Piękna słoneczna pogoda i doby humor towarzyszyły nam przez cały czas.

Dziękujemy za perfekcyjne przygotowanie wyjazdu turystycznego! naszym organizatorom z Sekcji Turystycznej UTW. Perfekcjonizmem wykazali się również nasz przewodnik pan Robert oraz kierowca pan Mirek z firmy Kris-Bus z Iławy – za co im serdecznie dziękujemy".