Wykonawca obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego wybrany

2017-09-28 15:48:13(ost. akt: 2017-09-28 16:47:28)
Połacie lasu tylickiego wycięte pod budowę obwodnicy Nowego Miasta

Połacie lasu tylickiego wycięte pod budowę obwodnicy Nowego Miasta

Autor zdjęcia: Stanisław R. Ulatowski

Wybrany został wykonawca obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego. Inwestycję zrealizuje konsorcjum Porr S.A. Z Warszawy wraz z partnerem Porr Bau GmbH z Wiednia.
Niedawno Karol Głębocki, główny specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w rozmowie z "Gazetą Nowomiejską" informował, że we wrześniu, dokonany będzie wybór najkorzystniejszej oferty na wykonawcę obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego. Zapowiedz się sprawdziła i wreszcie mamy wykonawcę inwestycji, na którą mieszkańcy szczególnie zatłoczonego samochodami Nowego Miasta czekają od wielu lat.

Roboty zrealizuje konsorcjum Porr S.A. Z Warszawy wraz z partnerem Porr Bau GmbH z Wiednia.
Przypomnieć warto, że przedmiotem zamówienia Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad była budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 o długości ok. 18 kilometrów wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą zgodnie z zatwierdzoną przez zamawiającego dokumentacją projektową. Cena brutto inwestycji wynosi 318.193.128,00 złotych. Termin realizacji określono na 34 miesiące. Gwarancja na wykonaną inwestycję wyniesie 10 lat.

Początki przygotowań pod budowę obwodnicy Nowego Miasta sięgają 2007 roku. Wtedy jednak już w początkowej fazie uzgodnień jeden z mieszkańców gminy Kurzętnik zablokował środowiskowe decyzje. Za temat obwodnicy w 2010 roku, od początku swojego urzędowania, zabrał się Józef Blank, burmistrz miasta wraz z wójtami sąsiadujących gmin. Samorządowcy napisali wiele protestów, sprzeciwów i ponaglających pism do władz wojewódzkich i szczebla centralnego.Wreszcie w 2013 roku samorząd województwa, a zwłaszcza marszałek Jacek Protas i zabiegający o tę inwestycję wicemarszałek Gustaw Marek Brzezin wpisał obwodnicę Nowego Miasta do Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa.

Burmistrz miasta w tym czasie zabiegał o zabezpieczenie środków finansowych na obwodnicę, m.in. w GDDKiA w Warszawie oraz w samorządzie województwa. W 2013 roku Zarząd województwa wpisał budowę obwodnicy, jako przedsięwzięcie priorytetowe do Mandatu Negocjacyjnego do Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Jak wiemy w 2014 roku negocjacje Kontraktu Terytorialnego w Brukseli zakończyły się sukcesem i zaakceptowane zostały przez stronę rządową. Tym samym zabezpieczone zostały środki finansowe na realizację budowy obwodnicy miasta.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5